A vezetői nagyságról

Ma olvastam egy kommentet amiben a vezetői nagyságról írt a szerző. Eszméletlenül jó. Kb így hangzik:

  1. Az emberek hajlamosak a válságokra úgy tekinteni, mint a vezetés igazi próbatételére. Azt feltételezik, hogy minél nagyobb a válság, annál jobbaknak kell lenniük a vezetői képességeknek ahhoz, hogy kezelni tudják. Ideális esetben a válság összetettsége és nem a mérete lenne a tisztességesebb mérőszám, de a komplexitás mérése bonyolult, a méret mérése viszont egyszerűbb.
  2. A “jó” vezetőnek nem is kell megoldania a válságot, hanem csak látszólag kell megoldania azt. Ez inkább a látszatról szól, mint a valóságról.
  3. Ebből következik, hogy egy “nagy” vezetőnek minden válságot igyekeznie kell minél nagyobbá tenni, hogy bebetonozza vezetői nagyságát.
  4. A válságok azonban általában hatással vannak az emberekre, és ha elég sok embert érintenek hátrányosan, a marketingkampány kudarcot vallhat, és a húzás visszafelé sülhet el.
  5. Ezért a nagy vezetőnek mindig arra kell törekednie, hogy az emberek minél fogékonyabbak legyenek a vezető marketingjére. Általában úgy, hogy először is fogékonnyá válik az emberek hangulatára és a szélirányra.
  6. Maga a “nagy vezető” fogalma azonban mítosz lehet, mivel általában egy “nagy összeesküvésről” van szó. ‘Minden nagy vezető mögött sok érdekcsoport áll’, ahogy a mondás tartja. Így az érdekcsoportok érdeke, hogy a nagy vezető által a nagy válság kezelésének nagyságát felfújják.
  7. Végül, ha valaki észreveszi a nagy vezető alkalmatlanságát, sőt, a válság készséges szítását, a marketingosztálynak gondoskodnia kell arról, hogy az ilyen kritika zajba fulladjon. Ha az ilyen kritikát nem fojtják el, akkor a marketingrészlegnek gondoskodnia kell arról, hogy kivetítse, hogy ezek a lépések teljesen szükségesek voltak a válság megoldásához, és a.) nem volt más lehetőség, és b.) az ilyen lépések elmaradásának következményei sokkal rosszabbak lettek volna.
  8. Ebből következik, hogy a nagy vezetőnek elsősorban csak két dologgal kell foglalkoznia. a.) a propagandisták és marketingesek udvarában kell lennie, és b.) gondoskodnia kell arról, hogy az érdekcsoportok kellőképpen jól járjanak, miközben a közvélemény azzal van elfoglalva, hogy a nagy vezető nagyságát dicsérje ( és egy kis részben gyűlölje).

Forrás:http://disq.us/p/2esmdai